Tuesday, January 20, 2009

"I Dont Blame You, Zionist"

"I Dont Blame You, Zionist"
mungkin aku saje carik nahas ngan buat tajuk mcm ni.
tapi aku just nk express ape yg tertanam kat benak hati aku.

semalam.
yaya cite pasal kesedihan die ngan isu Palestin.
die kutuk zionist, rase sedih ngan penderitaan rakyat islam Palestin.

dua hari lepas.
ade terdengar sedikit lasan di TV3 oleh ulama dr malaysia bercerita tentang isu ini.
aku tersentuh ngan ape yg die ckp.

Hari ini.
aku tetap ngan pendirian aku utk tidak menyalahkan regim zionist gile.
sebab ake percaya, regim zionist/yahudi adalah SYAITAN.
mmg kerja syaitan memecahbelahkan org Islam.
so, kenape kite nk marah ngan Syaitan??!
tu mmg kerja die..
Dr wujudnya syaitan smpai skarang, syaitan tetap syaitan..
Syaitan laknatullah ini dah dijanjikan NERAKA utk mereka..
Syaitan takkan berubah jadi baik..
Syaitan tetap ngan kerja mereka..
derma la sebanyak mana yg korg nk..
aku percaya ia takkan bwk bnyk kebaikan. err, maybe sket la..
kutuk hina la org yahudi jahanam, buat la bantahan, perarakan, bakar bendera Israel..
ape yg kite dapat??!
genjatan senjata??!
serangan dikurangkan??!
bantuan kemanusiaan dibenarkan masuk??!
TIDAKKK....
pasal ape??..
pasal syaitan tetap syaitan..
sedangkan ckp Allah pon mereka ingkar, inikan pula ckp manusia lemah..

sebabnya basic kite takde.
iman..
akidah..
perpaduan..
persefahaman antara org islam..
tgk je la negara islam skang ni..
pecah belah...
masing2 ade kepentingan sendiri..
takut ngan kuasa2 besar..

Dalam Al-Quran ade menyebut.
"Allah tak kan ubah nasib seseorang selagi org itu tak mengubah nasib die sendiri"..
so...bile kite sebagai umat terbaik nk berubah??!
bile kite nk bersatu??!
takkan bile dah kene bala br nk ternada??!




aku sedih....

2 comments:

iyan said...

jom!
siapkan senjata!
kita ke Palestin...
kawen pospon...
kalau hidup lg ar...

Ikmal Ibrahim said...

hurm...isu ni dah lama dah sbnrnye. pembentukan negara israel laknatullah tu pun disokong oleh sesetengah negara arab yang bersekongkol dengan negara kuasa besar.

Google Armistice Agreement.